یزدفردا: برنامه ۱۰۰۱ از ۲۵ دی ماه بر روی آنتن شبکه نسیم رفته است و تا به امروز ۶ قسمت از آن پخش شده است. محسن کیایی میزبان برنامه است که همراه با جناب خان لحظات مفرحی را رقم می‌زنند.

به گزارش یزدفردا: اگرچه شروع برنامه به دلیل شباهت آن با برنامه خندوانه با حاشیه‌هایی همراه بود اما واقعیت این است که الان باید خود برنامه ۱۰۰۱ را به شکل مستقل نگاه کرد و درباره آن نوشت. 

فریدالدین نیکجو کارگردان و تهیه‌کننده برنامه ۱۰۰۱ است، طراح و مدیریت هنری برعهده محمد بحرانی است و در کنار هم این مجموعه را تولید می‌کنند. 

در برنامه ۱۰۰۱ تمرکز بر اعداد است و برای شماره هر قسمت از برنامه، موضوعات بر حول محور آن عدد می‌چرخد، برای مثال در قسمت چهارم از طرفداران و بازیکنان پیش‌کسوت تیم استقلال دعوت شده بود و در قسمت ششم هم طبیعتا چند بازیکن با سابقه و هوادارن تیم پرسپولیس حضور داشتند. بر این اساس این برنامه در اولین قسمت خود، میزبان هادی چوپان مرد اول بدنسازی ایران بود. 

در این ۶ قسمت آنچه که به چشم آمد این است که محسن کیایی به عنوان مجری جذابیت‌های مختص به خودش را دارد. کیایی در برنامه «صداتو» شبکه نمایش خانگی هم این قابلیت را از خود نشان داده بود ولی با توجه به اینکه ساختار و رویکرد برنامه ۱۰۰۱ با صداتو کاملا متفاوت است این وجه نمایشی از کیایی برای او یک حرکت رو به جلو محسوب می‌شود. 

برخورد کیایی با مهمانان و تماشاگران داخل استودیو ساده و بی‌تکلف است، بده بستان‌های او با شخصیت جناب‌خان هم جواب داده است و گیرایی خودش را دارد، تو ذوق نمی‌زند و یا به حیطه ابتذال کشیده نمی‌شود. 

نکته دیگر حضور جناب خان در برنامه است که همین ۶ قسمت کافی است تا دوباره نشان دهد که او همچنان برای مخاطب جذاب و دیدنی و صد البته شنیدنی است. 

در پشت شخصیت جناب خان، محمد بحرانی به عنوان صداپیشه و مغز متفکر آن است و «مهدی برقعی» و «حامد ذبیحی» هم عروسک گردانان آن هستند که از همان بدو تولد جناب خان در مجموعه‌ی کوچه مروارید تا به امروز این سه نفر با همدیگر همکاری داشته‌اند. 

جناب خان با اتکا بر بداهه‌گویی در لحظه و همچنین آهنگ‌هایی که می‌خواند کاملا توجه و نگاه مخاطب را به سوی خود می‌کشاند، حتی این احساس را می‌توان از تماشاگران حاضر در استودیو و مهمانان برنامه هم دید، او نبض تماشاچی را در دست دارد. 

با همین ۶ قسمت از برنامه ۱۰۰۱ می‌توان دوباره تاکید کرد که این همان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در صداوسیماست که مدام درباره آن حرف می‌زدیم که می‌تواند دوباره مخاطبان را به پای تلویزیون بکشاند.

نویسنده: پیام بلاغتی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا